لیست بهترین کارت گرافیک های 2022 برای استخراج [بیتکوین و اتریوم]

لیست بهترین کارت گرافیک های 2022 برای استخراج [بیتکوین و اتریوم]

استخراج ارز دیجیتال

استخراج ارزهای دیجیتال یک فرایند سنگین برای کارت های گرافیکی است که نیاز دارد این قطعه ( و همچنین رایانه شما) برای مدت زمان طولانی بطور مداوم کار کند. میتوان کارت گرافیک را در چند کلیک انتخاب و ماینینگ را شروع کرد، اما ممکن است بهترین مسیر ارزشی نباشد؛ بخصوص وقتی که مصرف برق و تعرفه های آن را درنظر بگیریم. برای مثال کارت گرافیک RTX 3080 یک غول است اما کارت های دیگری هم وجود دارد که برای استخراج ارز دیجیتال ارزش درنظر گرفتن دارند که در این مقاله ما به بررسی بهترین کارت های 2022 می پردازیم.

بهترین کارت های گرافیک برای ماینینگ کریپتو

انتخاب بهترین کارت گرافیک برای استخراج کریپتو به این سادگی نیست که گران ترین کارتی را که میتوانید پیدا کنید و بخرید! هنگام خرید یک کارت گرافیک برای درآمدزایی با آن عوامل مختلفی باید درنظر گرفته شود تا به بالاترین نرخ هش و کمترین مصرف برق ممکن برسید. برای مثال کارت گرافیک RTX 3060 یک کارت گرافیک باور نکردنی برای بازی و در درجه دوم برای استخراج کریپتو است چون برای بالا بودن نرخ هش یا همان هش ریت کارت گرافیک مطرحی نیست و مثلا کارت گرافیک Radeon RX 5700 از نظر بابیروس ارزش خرید بیشتری دارد چون هش ریت قابل توجهی را برای قیمت درخواستی ارائه می دهد. و اگر در این میان قیمت را هم در نظر بگیریم کارت گرافیک Radeon RX 580 برای کسانی که بودجه کمی دارند و میخواهند مقداری بیت کوین یا اتریوم برای مقابله با این طوفان مالی پس انداز کنند، عالی است.

پس هنگام خرید یک کارت گرافیک برای استخراج باید چند فاکتور را در نظر گرفت. آیا می خواهید پول بیشتری هزینه کنید و بطور بالقوه بازده بیشتری کسب کنید؟ یا احساس می کنید صحنه ماینینگ با بازده کمی از بین می رود و می خواهید فقط مقدار کمی را برای کارت گرافیک خرج کنید که از قافله جا نمانده باشید؟ 
بازار ارزهای دیجیتال یک بازار مالی است و این بدان معناست که به شدت در معرض پوشش رسانه ای و احساسات انسانی است. گزارش های مخرب زیست محیطی در مورد بیت کوین را در نظر بگیرید که همزمان با سرکوب چینی ها باعث افزایش مارپیچی قیمت شد. پس اگر می خواهید برای خرید کارت گرافیک هزینه کنید بهتر است مطمئن شوید که حداقل حداقل می توانید هزینه خرید اولیه را جبران کنید یا نه. به همین دلیل ما فقط بهترین کارت ها را به شما معرفی نکنیم، لیستی را به شما پیشنهاد داده ایم که ارزش خرید داشته باشد.

1- کارت گرافیک RTX 3060 Ti

کارت گرافیک RTX 3060 هیولای کارت گرافیک است. این کارت برای بازی و همچنین استخراج عالی است البته بالاترین درآمد و سریع ترین هش ریت را برای شما به ارمغان نمی آورد اما اگر می خواهید درآمد ثابتی در ماه با هزینه انرژی نسبتا پایین داشته باشید این کارت تقریبا بهترین گزینه است. کارت گرافیک 3060 انویدیا سریع ترین کارت این شرکت نیست اما بازده بالقوه فوق العاده ای را برای سرمایه گزاری اولیه ارائه می دهد.

Hashrate : 60 MH/s | VRAM : 8 GB | TDP : 200 W
Power input : 1* 12-pin PCle or 1* 8-pin PCle

2- کارت گرافیک Radeon RX 5700 XT

شرکت AMD با کارت گرافیک هایی مانند RX 5700 جهش بسیار بزرگی انجام داد. کارت گرافیک 5700 رادون، جدیدترین و یا بهترین کارت این شرکت نیست؛ درواقع یکی از بهترین پیشنهادات برای استخراج ارز دیجیتال است. درست مانند کارت 3060 برای بازی خوب و در استخراج بسیار خوب است. میانگین هش ریت کارت 5700 تقریبا 55 مگا ساعت در ثانیه است که با کارت گرافیک 3060 فاصله چندانی ندارد درحالیکه قیمت آن بسیار پایین تر است! پس اگر می خواهید ماینینگ را شروع کنید RX 5700 XT انتخاب ارزشمندی است که باید در نظر بگیرید.

Hashrate : 54 MH/s | VRAM : 8 GB | TDP : 225 W
Power input : 2* 8-pin PCle

3- کارت گرافیک RTX 2070

کارت گرافیک 2070 با اینکه جزو کارت های جدید نیست اما همچنان گزینه مناسبی برای استخراج است. هش ریت 36 با توجه به قیمت پایین این کارت و همچنین مصرف کم برق، مورد پسند بسیاری از کاربرانی است که می خواهند با کمترین هزینه به درآمد غیرفعال قابل توجهی برسند. لازم است دوباره قید کنیم که گرچه این کارت از نسل های قدیمی کارت گرافیک است اما همچنان برای ماینینگ کریپتو عالی است.

Hashrate : 36 MH/s | VRAM : 8 GB | TDP : 225 W
Power input : 2* 8-pin PCle

4- کارت گرافیک RTX 3090

انتخاب کارت گرافیک 3090 در واقع یعنی بهترین انتخاب. بهترین هم در بازی که فراتر از مرزهای 4K می رود و هم برای استخراج کریپتو باورنکردنی است. این کارت از هسته های اختصاصی تنسور برای اجرای هوش مصنوعی استفاده می کند که به طور موثری نرخ فریم را افزایش می دهد و همچنین باعث می شود فریم ها با وضوح بسیار بالاتری ظاهر شوند.
مشخصات فنی کارت گرافیک 3090 برای استخراج واقعی و دقیق است و شما به راحتی می توانید با خرید آن رقم خوبی را به درآمد ماهانه خود اضافه کنید.

Hashrate : 121 MH/s | VRAM : 24 GB | TDP : 350 W
Power input : 1* 12-pin PCle or 2* 8-pin PCle

5- کارت گرافیک RX 580 رادون

کارت گرافیک 580 در یک جمله کارت گرافیکی مقرون به صرفه برای ماینینگ است. پس اگر بودجه زیادی برای هزینه کردن ندارید نگران نباشید چون کارت های قیمت پایین عالی هم در بازار هستند که درآمدی را برای شما تضمین می کنند اگرچه کم باشد. در واقع اگر می خواهید با کمترین هزینه وارد دنیای استخراج کریپتو شوید و به حداقل درآمد راضی هستید، این کارت مناسب شماست. درست است که کارت گرافیک 580 قوی ترین کارت گرافیک برای ماینینگ نیست اما اگر فقط با درآمد حد پایین شما خودتان نمی خواهید زیاد هزینه کنید این یک انتخاب عالی است.

Hashrate : 28 MH/s | VRAM : 8 GB | TDP : 185 W
Power input : 1* 8-pin PCle

جمع بندی و توصیه خرید بابیروس

کارت گرافیک های زیادی در بازار وجود دارد که هش ریت بالایی ارائه می کنند و آنها را برای استخراج ایده آل می کند که ما نمی توانیم همه را ذکر کنیم و فقط بهترین هایی که رنج قیمت متفاوتی دارند گلچین کردیم. این توصیه را از بابیروس به خاطر داشته باشید که قوی ترین کارت های موجود در بازار لزوما گران ترین کارت ها نیستند. به طور کلی بهترین نتایج همه جانبه را با کارت گرافیک RTX 3060 Ti دریافت خواهید کرد که در صورت نداشتن بودجه کافی، کارت گرافیک AMD RX 5700 جایگزین مناسبی است که هر دوی این کارت ها در حل الگوریتم ها و کسب درآمد غیرفعال عالی هستند.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه شما